Meeste Google zoekopdrachten van alle merken

Meeste Google zoekopdrachten van alle merken

Meeste zoekopdrachten voor Toyota
De Australische vergelijkingssite Compare the Market analyseerde aan de hand van Google Trends de zoekopdrachten naar automerken uit 158 landen wereldwijd. Google Trends is een dienst van ’s werelds meest gebruikte zoekmachine Google die onder meer bijhoudt hoe vaak op een bepaald woord online gezocht wordt. En wat blijkt: van alle automerken waarnaar in 2020 gezocht werd, heeft Toyota de meeste zoekopdrachten!

Toyota: uitgebreid en uniek aanbod
In meer dan een derde van alle onderzochte landen (34,8 procent, 55 landen) wordt van alle automerken het meest gegoogeld naar Toyota. In 2019 was dit nog 17,7 procent. Voorbeelden van landen waar het vaakst op Toyota gezocht wordt, zijn Australië, Bolivia, IJsland, Japan, Nieuw-Zeeland, Tanzania, Rusland en Zwitserland. Als mogelijke reden noemt de vergelijkingssite het uitgebreide en unieke aanbod aan modellen dat Toyota heeft aangekondigd of al uitbracht.

High-performance GR Yaris
Opmerkelijke aankondigingen en releases van Toyota zijn de high-performance GR Yaris, de volledig nieuwe waterstofauto Toyota Mirai en de compacte SUV Yaris Cross. En ook naar de ultracompacte elektrische C+pod die Toyota eind 2020 onthulde, is volgens Compare the Market relatief veel gezocht. Ook in 2018 was Toyota trouwens het meest gezochte automerk op Google; in 2019 stond Toyota op de tweede plaats.
 


Directeur
Michael Rolvink
Heeft u een vraag?
Neem contact op met ons!